Szkoła
Nasza społeczność to grupa Dzieci uczących się w grupach wielorocznikowych (razem uczą się dzieci z klasy 1, 2 i 3). Dzięki grupie zróżnicowanej wiekowo nasi edukatorzy planują zindywidualizowaną ścieżkę edukacji z każdym dzieckiem, z uwzględnieniem jego dotychczasowych osiągnięć i możliwości.
Różnowiekowo
Bliżej natury i tradycji
Nasza społeczność to 30 osobowa grupa Dzieci uczących się w grupach wielorocznikowych (razem uczą się dzieci z klasy 1, 2 i 3). Dzięki grupie zróżnicowanej wiekowo nasi edukatorzy planują zindywidualizowaną ścieżkę edukacji z każdym dzieckiem, z uwzględnieniem jego dotychczasowych osiągnięć i możliwości. Takie podejście pozwala każdemu dziecku rozwijać jego własny potencjał i osiągać sukcesy w dogodnym tempie, zgodnie z własnymi możliwościami rozwojowymi, kulturowymi i zainteresowaniami, w przeciwieństwie do nauczania klasowego, gdzie poziom klasy jest uśredniany, a dzieci ulegają presji porównywaniu się z innymi i rywalizacji. Dzieci w naszej przestrzeni uczą się w zgodzie ze swoimi potrzebami: indywidualnie, w małych grupach czy w szerszym gronie.
Adaptacja
Adaptacja
Adaptacja w Dziecięcej Osadzie jest procesem opartym na zaufaniu, współpracy i dostosowaniu do indywidualnych potrzeb dziecka, co ma na celu, w konsekwencji stworzenie bezpiecznego i wspierającego środowiska edukacyjnego. Proces adaptacji jest zaplanowany tak, aby dzieci czuły się komfortowo i bezpiecznie w nowym środowisku.
Edukacja w bliskości
Edukacja w bliskości
W Dziecięcej Osadzie bliskość definiujemy poprzez humanistyczne podejście do wychowywania i kształcenia dzieci zorientowane na dobrostan każdego człowieka. Dzięki integracji pedagogiki Montessori z bliskościowym podejściem tworzymy unikalne środowisko, które sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dzieci.
Społeczność
Rodzic – Dziecko – Nauczyciel
Społeczność w naszej Osadzie stanowi jeden z ważniejszych elementów życia codziennego. Kładziemy duży nacisk na modelowanie środowiska w sposób sprzyjający budowaniu silnej, zintegrowanej i wspierającej się wzajemnie grupy. W naszej społeczności stawiamy na współpracę, wzajemne wsparcie, wspólnotowe rozwiązywanie konfliktów, kręgi społeczności szkolnej, wspólne demokratyczne decyzje.
Omówienie postępów edukacyjno – społeczno – emocjonalnych, potrzeb i oczekiwań odbywa się na spotkaniach trójstronnych, w których biorą udział: rodzic – uczeń – edukator.
Samoocenianie
Samoocenianie
W Dziecięcej Osadzie staramy się kształcić w dzieciach umiejętność samooceny, krytycznego myślenia i odpowiedzialności za proces nauki, dlatego też staramy się aby każdy materiał z jakim dzieci pracują i z jakiego korzystają umożliwiał im ocenianie własnej pracy, postępów i osiągnięć. Samoocenianie jest narzędziem, które wspiera rozwój samodzielnych, refleksyjnych i odpowiedzialnych uczniów. Pomaga im nie tylko osiągać lepsze wyniki, ale również lepiej rozumieć siebie i swoje potrzeby edukacyjne.
Przyjazna architektura
Dobra architektura
Osada to przestrzeń do pracy dla uczniów i nauczycieli. W naszej przestrzeni dziecko ma możliwość wyboru miejsca przeznaczonego na odpoczynek jak i uczenie się indywidualne czy we współpracy z innymi. Dokładamy wszelkich starań aby otaczająca dzieci przestrzeń dawała możliwość swobodnego rozwoju, odpoczynku czy wybranej aktywności, dlatego też stosujemy politykę otwartych drzwi i możliwość dowolnej konfiguracji ustawienia mebli w pomieszczeniach. Ławki szkolne to mobilne meble, które możemy dowolnie zestawiać ze sobą. Jest możliwość pracy na dywanie, przy ławce, stoliku, na drabinkach do wspinania czy w hamaku w ogrodzie.