W zgodzie z gotowością dziecka i rodzica

Adaptacja w Dziecięcej Osadzie jest procesem opartym na zaufaniu, współpracy i dostosowaniu do indywidualnych potrzeb dziecka, co ma na celu, w konsekwencji stworzenie bezpiecznego i wspierającego środowiska edukacyjnego. Proces adaptacji jest zaplanowany tak, aby dzieci czuły się komfortowo i bezpiecznie w nowym środowisku. 

Oto jak może wyglądać ten proces:

– Elastyczne godziny przyjścia – aby stopniowo móc przyzwyczaić się do nowego środowiska dzieci w procesie adaptacji mogą mieć elastyczne godziny przyjścia.

– Obecność rodziców – rodzice mogą pozostawać z dzieckiem w szkole przez kilka pierwszych dni lub tygodni, w zależności od potrzeb dziecka.

– Stała obecność opiekuna – każde dziecko ma swojego stałego opiekuna (kluczowego nauczyciela), który jest odpowiedzialny za jego adaptację i z którym buduje silną więź.

– Obserwacja i reakcja – nauczyciele i psycholog obserwują dzieci i reagują na ich potrzeby emocjonalne, oferując wsparcie w momentach trudnych.

– Dostosowanie tempa adaptacji – proces adaptacji jest dostosowywany do tempa, jakie jest komfortowe dla każdego dziecka.

– Regularna komunikacja – rodzice są informowani o postępach adaptacyjnych swojego dziecka i zachęcani do dzielenia się swoimi obserwacjami i troskami.