Przyjazna architektura

Dobra architektura

Osada to przestrzeń do pracy dla uczniów i nauczycieli. W naszej przestrzeni dziecko ma możliwość wyboru miejsca przeznaczonego na odpoczynek jak i uczenie się indywidualne czy we współpracy z innymi. Dokładamy wszelkich starań aby otaczająca dzieci przestrzeń dawała możliwość swobodnego rozwoju, odpoczynku czy wybranej aktywności, dlatego też stosujemy politykę otwartych drzwi i możliwość dowolnej konfiguracji ustawienia mebli w pomieszczeniach. Ławki szkolne to mobilne meble, które możemy dowolnie zestawiać ze sobą. Jest możliwość pracy na dywanie, przy ławce, stoliku, na drabinkach do wspinania czy w hamaku w ogrodzie. 

Edukacja w Osadzie nie odbywa się tylko w salach, ale również przy stole kuchennym, na spacerach, wycieczkach, zielonych szkołach czy w wolnym odpoczynku na dworze.

W naszych klasach otaczamy dzieci naturalnymi surowcami – drewno, metal, szkło – stonowanymi barwami stworzonymi przez matkę naturę i przyjazną atmosferą przypominającą domową przestrzeń. Klasy zostały starannie zorganizowane, wyposażone w pomoce Montessori dostosowane do różnych obszarów nauki (matematyka, język, przyroda, sztuka czy muzyka) dające możliwość oceny własnej pracy. Wszystkie materiały są w stałym dostępie dzieci, co ma niesamowity wpływ na samodzielność w projektowaniu planu nauki i daje poczucie samostanowienia o sobie i podążania za własnymi potrzebami rozwojowymi. Dzieci mają swobodę w wyborze zadań i projektów, co rozwija ich ciekawość i motywację wewnętrzną. Samoocenianie jest integralną częścią procesu uczenia się.

Z dbałości o emocjonalny komfort Dzieci powstałą sala relaksu. Jest to kameralne miejsce, gdzie można odpocząć, pobyć w samotności, ciszy, poczytać lub wyciszyć się.

Ogród to blisko 800 m 2 przestrzeni zaprojektowanej z myślą o potrzebach rozwojowych dzieci, która daje możliwość dowolnej eksploracji, swobodnej zabawy czy umacnianiu relacji towarzyskich.